Mexicooooooooo....ooo - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Maarten Lambers - WaarBenJij.nu Mexicooooooooo....ooo - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Maarten Lambers - WaarBenJij.nu

Mexicooooooooo....ooo

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg Maarten

07 Mei 2014 | Mexico, Mexico-stad

Hallo daar,

Zoals jullie al dan niet weten ben ik op reis voor 3 maanden van Mexico naar Nicaragua. Ja, lachen hoor.

Ten eerste: ik kan tussendoor geen fotos uploaden aangezien ik geen laptop bij me heb. Bovendien heb ik die stekker niet bij me die je daarvoor nodig hebt. Maar dat staat er los van.

Nou, het begin. Lange vlucht (wie had dat gedacht) via Munchen en Toronto, maar ik ben eindelijk in Mexico city. Niet zoveel last gehad van tijdsverschil: was wel een superlange dag, maar heb lekker liggen meuren in het vliegtuig. Vannacht prima geslapen. Vliegen ging opzich soepel, behalve dat ik natuurlijk weer een vlucht met vertraging te pakken had. Het vliegtuig van Munchen naar Toronto had een of ander iets waardoor we een uur later vertrokken. Had verder geen gevolgen (voor mij dan).

Onderweg al superleuke mensen tegengekomen. Daar was de Aziaat die minstens een kwartier zijn (al brandschone) laptop aan het afstoffen was in het vliegtuig, wat gepaard ging met veel gezwaai van zijn doekje. Daarnaast was er de Bangladees (Bangladeshi? Bangladeshiaan? In elk geval uit Bangladesh) die verbaasd was dat ik wist waar Bangladesh lag en dacht dat ik naar Guantanamo Bay ging (Wat? kun je daar zomaar heen?) toen ik hem probeerde uit te leggen dat ik ook naar Guatemala ging. We hebben nog wel gezellig samen onze bagage opgehaald en de taxi gepakt van het vliegveld. Oh, en ik heb hem geholpen met zn Spaanse immigratieformulieren invullen (ja, ik kon die formulieren begrijpen ondanks dat ik geen Spaans spreek, komt dat Frans toch eens van pas).

Het regende heerlijk toen ik aankwam in Mexico city. Nog niet echt veel gezien, ga zo maar eens rondneuzen. Wel irritante mensen op de dorm die niet (willen) doorhebben dat hun alarm overgaat en m lekker 10 min laten ratelen. Oh, en mijn bed was te klein, wat me verbaasde, want zo lang ben ik nou ook weer niet. Toen ik mijn kop stootte bleek ook dat de toiletdeuren iets lager zijn dan ik gewend ben. Verder heb ik misschien een urinoir half over laten stromen voordat ik erachter kwam dat je die doortrekknop ook weer uit moet zetten nadat je hem ingedrukt hebt (wie verzint dat?).

Morgen ga ik wat tempels bezoeken buiten Mexico stad (tempel van de zon en de maan) en dan vrijdag richting, ik denk Oaxaca city (heel misschien Veracruz).

Vragen? Geen vragen? Mooi, gaan we door.

Eigenlijk was dit het wel. Buenos tardes en de groetjes thuis!

  • 07 Mei 2014 - 20:40

    Lisette:

    Hey Maarten,

    Volgens mij ga jij je wel vermaken daar. Veel plezier en ik ga je verhalen volgen!

    Groetjes Lisette

  • 09 Mei 2014 - 15:48

    Gesina:

    Goed begin:) Leuk dat je weer een blog bijhoudt en tot de volgende dan maar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Mexico-stad

Reis midden-amerika

Lekker reizen jong!

Recente Reisverslagen:

03 Juli 2014

Hola

06 Juni 2014

Mexico, Belize & Guatemala

07 Mei 2014

Mexicooooooooo....ooo
Maarten

Actief sinds 25 Jan. 2013
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 8823

Voorgaande reizen:

06 Mei 2014 - 07 Augustus 2014

Reis midden-amerika

30 Januari 2013 - 25 Juli 2013

Zuid-Afrika

Landen bezocht: