Aangekomen - Reisverslag uit Grahamstown, Zuid-Afrika van Maarten Lambers - WaarBenJij.nu Aangekomen - Reisverslag uit Grahamstown, Zuid-Afrika van Maarten Lambers - WaarBenJij.nu

Aangekomen

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg Maarten

31 Januari 2013 | Zuid-Afrika, Grahamstown

Zo, ff een kort verslagje. Zit momenteel in het backpackershostel waar ik gereserveerd had.

Vliegen begon gelijk slecht. Bij het afscheid nemen was er nog maar een kwartier vertraging richting London maar in het vliegtuig bleek dat een halfuur/drie kwartier te zijn. En ja hoor: kom je aan in London, ben je te laat voor je vlucht naar Kaapstad. Lekker British Airways. Er waren nog twee Nederlanders met hetzelfde probleem, dus wij met zn allen naar de klantenservice. Daar bleek gelukkig dat we een paar uur later een vlucht naar Johannesburg konden nemen en de aansluiting naar Port Elizabeth ging werd ook gelijk geregeld. Alsnog dik stressen om die vlucht naar Johannesburg te halen en eenmaal in Johannesburg weer rennen om op tijd te komen. Ik ben maar noodgedwongen langs de rij mensen gerend (met toestemming) met een boze vrouw achter de balie als gevolg. Maar goed, boeiend, ik haalde het wel (nadat mijn tassendrager vond dat ik te weinig fooi gaf, terecht overigens). Uiteindelijk kwam ik met twee uur vertraging aan op Port Elizabeth. Daar is degene die me op moest halen natuurlijk allang weg, dus moest ik daar nog ff wachten tot ik weer opgehaald kon worden.

Eenmaal opgehaald gingen we richting Grahamstown: supermooie omgeving, echt heel vet landschap en leuke huisjes. Grahamstown zelf is ook erg vet: wegen met scherpe stijgingen en dalingen, leuke huisjes, leuke sfeer, hier en daar palmbomen voor de coole looks en tractors met open karren erachter met allemaal mensen erop.

Ik vind het alweer lang genoeg zo, moet ook nog kijken waar ik ga eten.

Tot later!

  • 31 Januari 2013 - 16:29

    Gesina:

    Wilde me even voor je nieuwsbrief aanmelden, maar je hebt meteen al geupdate! Leuk om te lezen dat het toch allemaal nog goed gegaan is:) Succes daar!

  • 31 Januari 2013 - 17:11

    Geert-Rene:

    Gatsiekrabbie, wat loop je ook meteen te klungelen met die vluchten. Had je maar minder lang achter je laptop moeten zitten en beter je reis voorbereiden. En nu zit je alweer achter je laptop..

    Veel plezier !

  • 31 Januari 2013 - 17:28

    Jan Boersma:

    Nice!
    haha, te weinig fooi, zeker gierig.

    Good luck!

  • 31 Januari 2013 - 17:32

    Pappa & Mamma:

    Meteen een sprong in het diepe, Maarten.
    Wij zijn heel blij en dankbaar, dat je goed bent aangekomen en inmiddels al oog hebt voor de mooie omgeving van Grahamstown en G. zelf.
    Heb je nog een lekker SA-hapje kunnen vinden?

    PS.
    Is het wel goed gekomen met jouw bagage of ligt die in Kaapstad?

  • 31 Januari 2013 - 19:10

    Grote Lieve Broer:

    haha mooi verhaal al!! Beloofd veel voor de komende zes maanden!

    Maar leuk dat de eerste kennismaking met Grahamstown cool en vet is!!

  • 31 Januari 2013 - 20:05

    Sylke Lambers:

    Hallo oom Maarten,
    Wat zit je ver weg! En net nu ik je naam zo goed kan uitspreken!
    Wens je een vette tijd toe, maar gezien je eerste verslag gaat dat wel lukken...
    dikke knuffel, Sylke

  • 31 Januari 2013 - 22:02

    Merijn En Nienke:

    Ha die Maarten!

    Eindelijk is het zover......
    Ook jij doet ervaring op in Zuid-Afrika.
    Enne.......je hebt al gelijk zo'n vet verhaal te vertellen.
    Dat beloofd wat voor de komende (vette) tijd!!!!!!
    Nu effe lekker chillen, loungen en relaxen en daarna.......
    hup......hard aan de studie!!!!!!
    Lieve groet uit Lunteren!

  • 01 Februari 2013 - 15:17

    DJ En Lisette:

    Wij zeiden toch: vliegen is veel makkelijker dan de bus pakken!;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Grahamstown

Maarten

Actief sinds 25 Jan. 2013
Verslag gelezen: 1448
Totaal aantal bezoekers 8838

Voorgaande reizen:

06 Mei 2014 - 07 Augustus 2014

Reis midden-amerika

30 Januari 2013 - 25 Juli 2013

Zuid-Afrika

Landen bezocht: