Vakantie - Reisverslag uit Grahamstown, Zuid-Afrika van Maarten Lambers - WaarBenJij.nu Vakantie - Reisverslag uit Grahamstown, Zuid-Afrika van Maarten Lambers - WaarBenJij.nu

Vakantie

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg Maarten

15 Maart 2013 | Zuid-Afrika, Grahamstown

Zoo, even een korte update voor de vakantie.
Ik heb foto's geupload, te zien onder het kopje ' foto's' (hoe toepasselijk). Ik kan 'maar' 150 fotos op deze site updaten, dus als ik meer heb ga ik deze weer verwijderen. Ik zie trouwens dat niet alle fotos geupload zijn, kennelijk had ik er meer dan 150. Het is nogal veel werk om een beschrijving bij te voegen bij alle foto's, maar de eerste fotos zijn Addo Elephant Park, daarna wat fotos van de campus en mijn kamer/gebouw en de directe omgeving van mijn kamer en tenslotte fotos van Grahamstown van de eerste dagen. Ik had ook wat fotos van de buitenkant van 'mijn' huis maar die zijn niet geupload zie ik, zal ik de volgende keer erbij doen. Verder was ik mijn camera vergeten tijdens de township tour en toen we naar het strand gingen, helaas.

Je kunt wel zien aan mijn kamer en de gang en douche dat het een beetje ouwe meuk is allemaal. Het is allemaal wat rommelig en vervallen in het gebouw waar mijn kamer is, maar het functioneert wel allemaal. Ik geloof dat mijn gebouw een van de oudste residences is en er zijn ook plannen om het te renoveren. Van de buitenkant is het ook gruwelijk lelijk; in tegenstelling tot andere residences die er echt supermooi uitzien (had ik fotos van maar die zijn ook niet geupload). Sommige huizen zien er echt uit als halve paleizen, maar die zijn uiteraard niet bestemd voor de mannelijke studenten.

Verder is er een watertekort in Grahamstown: merk je eigenlijk niets van, behalve dat er overal bij de douches en toiletten bordjes opgehangen zijn dat er geen of beperkt water beschikbaar is.

Voor de rest gaat het allemaal zn gangetje, niet veel bijzonders. Net om 7 uur mn bed uitgeramd door het brandalarm voor een brandoefening, dus dat is altijd lekker om je dag te beginnen. We hadden nog geluk, bij andere huizen deden ze de brandoefening om 4 uur 's ochtends.

Maandag en dinsdag zijn er tentamens voor antropologie en isiXhosa; kijken hoe dat gaat dus. Dat wordt in elk geval leren dit weekend.

Woensdag is al de laatste dag van het eerste blok; daarna hebben we 2,5 week vakantie. De tijd is echt supersnel gegaan, hoewel dit eerste blok relatief kort was. Het tweede blok is iets langer. Ik heb aan de andere kant het gevoel dat ik hier al een half jaar ben. Er was eerst sprake van dat we al onze spullen uit onze kamer moesten halen tijdens de vakantie en ergens zouden moeten opslaan: in de vakantie zijn er namelijk diploma uitreikingen en worden de kamers gebruikt voor de studenten die hun diploma krijgen. Ik hoorde net dat ons huis daar waarschijnlijk niet voor gebruikt wordt, niemand wil in dat krot verblijven en het is bovendien een kwartier lopen van de campus af. Dat betekent dus dat ik al mn zooi lekker in mn kamer kan laten tijdens de vakantie, dus dat is wel handig.

In de vakantie gaan we met een groepje naar Mozambique en naar Kaapstad. Helaas bleek dat de regels voor toeristen zijn veranderd voor Mozambique en dat we een visum nodig hebben, dus dat was wel balen. Moeten we nog langs het consulaat in Johannesburg of Pretoria. Het plan is om vanaf Port Elizabeth naar Johannesburg te vliegen en dan met de bus naar Mozambique, waarschijnlijk omgeving Maputo. Daarna weer met de bus terug naar Johannesburg om op het vliegtuig naar Kaapstad te stappen.

Het is hier nog steeds erg warm, hoewel het wel wat minder extreem is dan een paar weken geleden. Ik heb geen idee wanneer de herfst gaat beginnen, ik hoorde dat het per jaar erg kan verschillen. Verder las ik dat het nog steeds sneeuwt/vriest in NL: balennn!

Ik hoop na de vakantie weer wat te laten horen en dan zal ik uiteraard laten weten hoe het was.

Sala kakuhle!

  • 15 Maart 2013 - 13:48

    Harm Jan:

    Kerel!!


    mooie foto's!!! Leuk om weer ff wat te horen, klinkt goed allemaal!!

    Wanneer konden Noen, Sylke en ik nu langskomen?? :-)

  • 15 Maart 2013 - 20:51

    Arjen:

    Hi Maarten,

    Nice to hear from joe ent alsoo nice pictures! You looks rilly like a reenger!
    But wie is dat grietje hierboven?

  • 16 Maart 2013 - 16:17

    Lisette:

    Hey Maarten,

    Leuk om de foto's te zien. Ziet er goed uit! je hebt al veel dieren gezien.
    Ze te horen ben je al helemaal ingeburgerd, Leuk!

    Fijne vakantie, het klinkt als een groot avontuur. ;)

    Groetjes Lisette

  • 18 Maart 2013 - 15:52

    G.R:

    Jaja, mooi verhaal en alles maar vergeetje mijn verjaardag niet ?

    Jammer overigens, denk je een keer sjans te hebben, blijkt het spam te zijn! Ik zou toch maar even reageren, you knever know..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Grahamstown

Maarten

Actief sinds 25 Jan. 2013
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 8833

Voorgaande reizen:

06 Mei 2014 - 07 Augustus 2014

Reis midden-amerika

30 Januari 2013 - 25 Juli 2013

Zuid-Afrika

Landen bezocht: